MARKETING & COMMUNICATIEPLAN

Een merk dat continu groeit en waar de doelgroep niet om heen kan! Met marketing kun je dromen waarmaken, maar alles begint bij gedegen onderzoek. Wil jij naamsbekendheid vergroten, potentiële klanten overhalen tot aankoop of je klanttevredenheid vergroten? Samen kijken we naar jouw ambitie en organisatiedoelen. Waarna Bluro door middel van marktonderzoek een gerichte strategie uitdenkt en uitwerkt tot een contentkalender met krachtige communicatie uitingen. Samen creëren we een marketing- en communicatieplan die van jouw ambitie een succesverhaal maakt. Durf jij de uitdaging aan? BE LOUD!

  • Focus bepalen en behouden

  • Structuur waar je op terug kunt vallen

  • Alle neuzen dezelfde kant op

  • Waardevolle kennis over je doelgroep en de markt

GRATIS ADVIES!

Iedere organisatie is uniek, daarom denken wij graag met je mee. Hoe kunnen we helpen?

WAAROM EEN MARKETING & COMMUNICATIEPLAN?

Marketing is niet meer weg te denken. Sterker nog, zonder marketing en communicatie doe je hoogstwaarschijnlijk onder aan je concurrentie! Een strategisch marketing & communicatieplan geeft helder inzicht in jouw organisatie, identiteit, doelgroep en de concurrentie. Het op papier zetten van jouw doelen en hoe, wanneer en waarmee je deze doelen gaat bereiken zorgt voor een structuur waar je altijd op kunt terugvallen. Het plan is niet alleen voor jou een houvast, het geeft ook jouw medewerkers inzicht in de doelen die je bedrijf nastreeft. Dit zorgt voor een intern draagvlak en alle neuzen dezelfde kant op. Door het plan jaarlijks te evalueren en bij te schaven, werk je toe naar een steeds betere en gerichtere strategie.

WAT GAAN WE DOEN

  • Marktonderzoek uitvoeren

  • Positionering vaststellen

  • Strategie bepalen 

  • Contentkalender ontwikkelen

  • Intern draagvlak creëren 

CASES WAAR WIJ TROTS OP ZIJN

ONZE WERKWIJZE

Iedere organisatie is uniek, daarom denken wij met je mee en houden ook de doelen voor lange termijn goed in de gaten. We nemen de tijd om jouw vraag helder te krijgen en zullen onze aanpak altijd afstemmen op jouw wensen. Bekijk hieronder hoe wij te werk gaan.

1. INVENTARISATIE

In een inventarisatiegesprek willen wij alles weten van jouw organisatie, identiteit, doelgroep, DMU, concurrentie en doelen. We verzamelen alle relevante gegevens die nodig zijn om het plan op te kunnen stellen. Ook bespreken we de planning en randvoorwaarden, waarna we een heldere doelstelling formuleren.

2. MARKTONDERZOEK

Door gedegen marktonderzoek krijgen we antwoord op vragen zoals: Wie is de klant? Hoe ziet de klant jouw bedrijf? Waar hebben je klanten behoefte aan? Wie is de concurrent? Welke vergelijkbare producten/diensten zijn er op de markt? Welke ontwikkelingen spelen er in de branche? Met het antwoord op deze vragen,  blijven wij jouw concurrenten een stap voor!

3. BEPALING MARKTPOTENTIEEL

In deze stap krijgen de leden uit de DMU (dision making unit) ‘een gezicht’. Van een X aantal bedrijven, die voldoen aan de gestelde selectiecriteria, zoeken wij steekproefsgewijs DMU leden op. Dit gebeurd via LinkedIn en/of Facebook. Hierbij verzamelen we informatie zoals: functietitel, opleidingsniveau, woonplaats, interesses. Vervolgens werken we deze uit in persona’s, waardoor jij een representatief beeld krijgt van jouw doelgroep.

4. CREATIEF CONCEPT EN CONTENTKALENDER

In deze stap staat het uitwerken van de onderzoeksgegevens naar een strategisch creatief concept centraal. Hier bepalen we de beste positionering voor jouw bedrijf. Vanuit een doordachte strategie stellen we vervolgens een mix van inspirerende en geloofwaardige merkuitingen op, waarvan in ieder geval de website, social media en mailing onderdeel zijn. Hier structureel content op plaatsen blijkt voor bedrijven een uitdaging. Daarom maken voor jou een contentkalender, waarbij we vanuit het creatief concept verschillende thema’s opstellen die inspelen op relevante trends, ontwikkelingen en productcategorieën.

5. PRESENTATIE

Het onderzoek, maar vooral het marketing advies verwerken wij in een mooie presentatie, die jij ook intern kan gebruiken. Wil jij echt intern draagvlak creëren? Dan werken we het marketing advies uit in een visueel brandbook voor jouw medewerkers.

10% KORTING OP JE MARKETING- EN COMMUNICATIEPLAN?

Laat het marketing en communicatieplan door Bluro uitvoeren en ontvang 10% korting!”

ONZE KLANTEN OVER BLURO

Richard Cbt
"BLURO heeft voor ons een strategisch marketingplan ontwikkeld en op basis van een jaarplanning promoten zij onze nieuwe producten/diensten. Het afgelopen jaar heeft BLURO twee nieuwe websites voor ons ontwikkeld, de algemene website en één speciaal voor werkplekleren. BLURO is een flexibele partner in de uitvoer en houdt zicht op de lange termijn. Daarbij zijn ze schrikbarend grappig."
RICHARD HUURMAN, Cbt
Stefan Eureka
"Marketing is meer dan zichtbaarheid en vindbaarheid. BLURO heeft Eureka door haar planmatige en praktische aanpak weten te ontwikkelen tot het merk dat we nu zijn. En op dat merk, zijn we trots!"
STEFAN JONGENBURGER, Eureka Examens
Robert Prodeta
"BLURO heeft goede SEO-vriendelijke websiteteksten geschreven en wist de gewenste tone-of-voice door te voeren, zodat de website echt onze identiteit weergeeft."
ROBERT KRAAIJENZANG, Prodeta
Sweets by Lynn
"Ik ben erg tevreden over de website die Bluro voor mij heeft ontwikkeld. Er werd goed geluisterd naar mijn wensen, daarnaast durven zij ook met eigen ideeën te komen en je zo te helpen naar een goed eindresultaat. De Instagram koppeling hebben zij mij dan ook aangeraden, super handig en geeft een actueel beeld. Het is een mooie en overzichtelijk website geworden. Ik ben blij met het resultaat."
LYNN VAN DUREN, Sweets by Lynn